با راه اندازی سامانه الکترونیکی مودیان از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۲، فقط صورت حساب های الکترونیکی اعتبار رسمی خواهند داشت.
مودیان حقیقی و حقوقی باید به صورت روزانه صورتحساب های خود را در این سامانه ثبت کنند.
این موضوع در حالیست که مالیات بر ارزش افزوده خرید صرفا با صدور صورت حساب فاکتور الکترونیکی قابل قبول خواهد بود.
شرطی که جهت صدور صورت حساب، نرم افزار حسابداری قابل قبول برای اتصال به سامانه مودیان همچون الصاق پایانه فروشگاهی ( POS ) به سامانه امور مالیاتی کشور است.
اشخاص حقوقی و مشاغل گروه اول آیین نامه ماده ۹۵ قانون مالیات مستقیم موظف به عضویت در سامانه مودیان و همچنین صورتحساب الکترونیکی هستند.
آموزش تصویری ثبتنام در سامانه مودیان سپیدار
متقاضی باید قبل از اقدام به ثبتنام در سامانه موارد زیر را دارا باشد:
1 داشتن سیمکارت تلفن همراه به نام خود
2 تلفن ثابت
3 آدرس ایمیل ( E-mail )
4 اسکن کارت ملی
5 کد پستی محل سکونت
مراحل ثبتنام در سامانه
• وارد سایت پورتال مرکز صدور گواهی میانی عام شوبد
• از منوی سمت راست سایت گزینه ثبتنام غیر حضوری گواهی الکترونیکی را انتخاب کنید
• پس از ثبتنام در پورتال, کد ملی و رمز عبوری که هنگام ثبتنام انتخاب نمودید را وارد نموده و دکمه ورود متقاضیان گواهی الکترونیکی را انتخاب کنید
• در صفحه جدید, نوع گواهی را انتخاب کنید و فرم نمایش داده شده را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید
• تعرفه گواهی را از طریق درگاه پرداخت کنید و چنانچه پرداخت شما موفقیت آمیز باشد کد رهگیری برای شما صادر میشود
• برای دسترسی به کد رهگیری, از طریق منو, لیست درخواست های گواهی را انتخاب کنید
• توکن را از سامانه های فروش غیر حضوری خریداری نمایید
• پس از خرید و دریافت توکن همراه با کد رهگیری, همراه با اصل مدارک بارگذاری شده به صورت حضوری جهت احراز هویت و صدور گواهی به نزدیکترین دفتر ثبتنام مراجعه کنید
• پس از احراز هویت میتوانید از توکن خود استفاده کنید.